Літаки, які будує для нашого війська ДП «Антонов»

 Січень 11, 2018

5534_p_06_img_0001Про теперішній стан та майбутнє вітчизняної транспортної авіації

Державне підприємство «Антонов» добре відоме у світі. За свою історію його колективом спроектовано більше ста типів і модифікацій пасажирських, транспортних і спеціалізованих літаків. Достоїнства літаків «Антонов» — надійність конструкції, економічна ефективність, універсальність і простота обслуговування. Завдяки цим якостям понад півтори тисячі літаків експортовані у понад 70 країн світу. Загалом же побудовано більше 22 000 літаків. Наразі пріоритетом діяльності ДП «Антонов» є виконання програм щодо забезпечення обороноздатності країни

Серед основних минулорічних напрацювань підприємства — перший політ легкого транспортного літака Ан-132D. Він побудований за контрактом із Саудівською Аравією в рекордно короткий термін — лише за 1,5 року. Це перший вітчизняний літак, у якому немає жодної російської деталі. При його створенні використана авіоніка від провідних світових компаній із США, Канади, Великобританії, Німеччини, Франції та інших країн. Цей літак у майбутньому має замінити Ан-32 та Ан-26. Так, вантажопідйомність Ан-132 збільшена до 9,2 т. Дальність польоту становить 3700 км. Літак має герметичну вантажну кабіну та зсувну вантажну рампу. Він може перевозити стандартні піддони, особовий склад (75 осіб або 27 поранених на ношах), легку техніку та скидати моновантажі масою до 3000 кг.

— Літаки Ан-132 та Ан-148 вироблені за всіма сучасними вимогами, оснащені цифровим бортовим радіоелектронним обладнанням та мають цифрову систему управління двигуном, — розповів головний конструктор ДП «Антонов» Олександр Двейрін. — Це дозволяє досить легко інтегрувати до них додаткове обладнання. Тому ці літаки розглядаються як платформи для створення на їхній базі так званих спецваріантів, призначених для виконання спеціальних функцій.

Наприклад, наразі в КБ «Антонов» працюють над створенням штабного літака Ан-148–201ЕА, який може перевозити 39 пасажирів та має дальність польоту 4600 км.

Оригінальним варіантом є медичний Ан-148–201ЕМ, який має компонування на 14 місць та вісім медичних модулів (або 24 санітарні ноші). Цікаво, що його можна конвертувати (навіть в умовах авіачастини) в пасажирський літак та перевозити 74 пасажири. При цьому залежно від варіанта компонування пасажирське або медичне обладнання перевозиться в багажному відділенні літака. Дальність польоту становить 4700 км. Також розробляється морський патрульний літак Ан-148–301МП з дальністю польоту 7000 км, який може виконувати завдання, перебуваючи в повітрі протягом 10 годин. Крім цього, в ініціативному порядку підготовлені пропозиції щодо створення літаків радіоелектронної протидії Ан-148–300ЕW та дальнього радіолокаційного виявлення Ан-148ДРЛВ (може безперервно перебувати в польоті до 10 годин).

Серед програм ДП «Антонов», що виконуються в інтересах українського війська, модернізація з урахуванням виконання імпортозаміщення систем та агрегатів, вироблених у Російській Федерації, військово-транспортного літака короткого зльоту та посадки Ан-70, прийнятого на озброєння Збройних Сил України 2015 року. Модернізований літак отримає назву Ан-77. Він оснащений вантажною кабіною великих габаритів, автономним бортовим комплексом завантаження і розвантаження, шасі з функцією присідання. Потужний літак може перевозити вантажі до 47 т (великогабаритну та важку військову техніку, вертольоти), особовий склад (300 солдатів, 110 десантників, 206 поранених).

Військово-транспортний літак Ан-178, що створюється на заміну Ан-12, має перевагу перед ним за всім комплексом льотно-технічних характеристик. Так, Ан-178 має збільшену в 1,38 раза крейсерську швидкість та на 35% вищу робочу ефективність. Літак оснащений двома турбореактивними двигунами замість чотирьох турбогвинтових та бортовим обладнанням і авіонікою сучасної генерації. Він здатен перевезти 18 т вантажів, 90 солдатів, 70 десантників, 63 поранених.

Протягом 2014–2017 років за замовленнями Міноборони та інших силових відомств України ДП «Антонов» виконано близько 35 робіт з модернізації, продовження ресурсу та підтримки льотної придатності літаків Ан-26, Ан-30, Ан-72 і Ан-74. Зокрема за словами Олександра Двейріна, основні заходи з модернізації літаків Ан-26 Повітряних Сил ЗС України передбачають встановлення на них комплексного захисту від керованих ракет з інфрачервоними головками самонаведення наземного та повітряного базування, роботи з удосконалення бортового радіоелектронного обладнання та кабін пілотів і операторів.

Другий рік у КБ «Антонов» ведеться робота над створенням тактичного безпілотного авіаційного комплексу (БпАК). Перший політ прототип нового тактичного безпілотного літального апарата (БпЛА) «Горлиця» здійснив наприкінці минулого року. За своєю вантажопідйомністю цей БпЛА здатен нести ударне навантаження. Крім того, «Горлиця» може вести оптико-електронну повітряну розвідку, коригувати вогонь артилерії та допомагати в оцінці результатів вогневих ударів, в організації оперативного зв’язку розвідувальних груп та підрозділів, які виконують завдання у відриві від основних сил, а також забезпечувати розвідувальною інформацією в режимі реального часу. Безпілотник може перебувати в повітрі не менше семи годин та розвивати швидкість до 230 км/год. Тактичний радіус дії становить 120 км, практична дальність польоту — 1 050 км.

Андрій ЛИСЕНКО

Схожi записи: