Флот матиме повноцінний дивізіон малих броньованих артилерійських катерів

 Грудень 9, 2017

5529_p_15_img_0001_1Їх ефективне застосування в Азово-Чорноморському регіоні значно підвищить боєздатність українських ВМС

Сьогодні ці катери тестують в акваторії Чорного моря поблизу берегів Одещини. Під час виходів особливу увагу приділяють безперебійній роботі всіх систем і механізмів, живучості та надійності матеріальної частини. Прискіпливо перевіряють морехідні якості катерів під час шторму, швидкість їхнього ходу, маневрені характеристики, можливості енергетичної установки й апаратури навігації. Працівники заводу разом з екіпажами перевіряють роботу рульового, якірного, швартовно-буксирного та леєрного пристроїв, а також герметизацію зовнішнього контуру катерів.

На відміну від своїх попередників — «Аккермана» та «Бердянська», нові катери мають поліпшені тактико-технічні характеристики. Кораблебудівники взяли до уваги побажання й пропозиції військових моряків і втілили їх на практиці.

5529_p_15_img_0002Перший заступник командувача ВМС ЗС України контр-адмірал Андрій Тарасов:

— Сподіваємося, що найближчим часом успішно завершаться державні випробування, і до сил постійної бойової готовності флоту увійдуть іще чотири малі броньовані артилерійські катери. Фактично на виході ми матимемо у своєму розпорядженні повноцінний дивізіон цих плавзасобів, який займатиме свою, унікальну, нішу в загальній системі бойового застосування ВМС України.

Катери «Гюрза-М» передусім матимуть широке застосування в близькій морській зоні, ефективно діятимуть у системі протидесантної оборони й протидіятимуть імовірним висадженням десантних засобів противника на узбережжя.

Наприклад, представник підприємства «Кузня на Рибальському» Леонід Бабак розповів, що ходові випробування перших двох МБАКів продемонстрували, що вони під час роботи в морі не виходили на заплановану в проекті максимальну швидкість — 25 вузлів. Тому в конструкцію чотирьох нещодавно збудованих для потреб ВМС України катерів було внесено деякі корегування. Наприклад, замінено гребний гвинт і здійснено перерахунок валової лінії. Це дало змогу вийти на номінальні показники швидкості у більш ніж 25 вузлів.

— Ми перерахували геометрію гребного гвинта під конкретні навантаження та умови роботи, у яких працюватиме корпус катера. Є такі поняття в кораблебудуванні — «важкий» і «легкий» гвинт. Справді, у двох попередніх бронекатерах було встановлено важкий гребний гвинт. В ідеалі ми мали отримати 2300 обертів на цих двигунах, а вийшло 2150. Швидкість усе одно була 25 вузлів, але для того, щоб рівномірно розподілити характеристики навантаження на роботу головних двигунів, підприємство-виробник внесло деякі зміни. Як результат — ми отримали дещо легший варіант гвинта, який упевнено дає 2300 обертів і навіть трішки більшу швидкість ходу — 25.4 вузла, — пояснює Леонід Бабак.

Окрім того, значно поліпшилися маневрені можливості новозбудованих катерів. А це діаметр циркуляції або можливості повороткості руху плавзасобу по криволінійній траєкторії, швидкість перекладання керма й робота кермової машини.

Також зміни торкнулися машинного відділення: установлено захист валової лінії для поліпшення техніки безпеки під час експлуатації, змінено й місце розташування пожежного насоса в житловому відсіку.

5529_p_15_img_0003Командир малого броньованого артилерійського катера лейтенант Іван Долгих:

— Екіпаж відпрацьовує завдання, передбачені в програмі випробувань катерів. Щодня вдосконалює елементи організації та приготування корабля до плавання, вчиться якісно працювати з технічними засобами на своїх бойових постах, добре знає особливості роботи різних систем і механізмів бронекатера. Головне — це набуття особовим складом усіх необхідних навичок під час безаварійної експлуатації МБАКа та вміння ефективно стріляти з усіх видів зброї, якою оснащено катер.

Згодом на екіпажі чотирьох МБАКів чекає перевірка можливостей кормових і носових бойових модулів та фактичне виконання стрільб по морських цілях.

Розгляньмо один із варіантів бойового застосування цих катерів, якщо вони діятимуть у складі катерного угруповання. Головна перевага катерів проекту «Гюрза-М» полягає в їхній низькій візуальній оптико-електронній, радіолокаційній і тепловій помітності. Вони малопомітні для радіолокаційних та інфрачервоних засобів противника. МБАКи однаково швидкісні й мобільні як у відкритому морі, так і поблизу узбережжя на мілководді. Виконуючи завдання в близькій морській зоні, вони можуть діяти раптово та на випередження. Приміром, використати деякі морські тактичні хитрощі й витіснити кораблі противника за межі територіальних вод України.

Угруповання наших катерів може атакувати навіть великі цілі, не даючи змоги ворогові сконцентруватися на одній мішені. «Гюрза-М» здатна під прикриттям димової завіси й завдяки її скритним властивостям (корпус побудовано за технологією Stealth) підходити на дистанцію вогневого ураження до корабля противника й завдавати йому прицільних ударів, використовуючи лише власне озброєння. Неважко здогадатися, що станеться із цим кораблем, якщо по ньому одночасно стрілятимуть шість бронекатерів, наприклад, зі своїх 30-міліметрових автоматичних артилерійських гармат.

Віталій ПАНЧИШИН

 

Десантні сили наших ВМС підсилять катери типу «Кентавр»

5529_p_15_img_0004Поповнення корабельного складу новими бойовими одиницями відбуватиметься й надалі. Наприклад, на київському суднобудівному заводі «Кузня на Рибальському» триває будівництво двох десантно-штурмових катерів типу «Кентавр» для потреб Військово-Морських Сил України.

За оцінками вітчизняних військових експертів, якщо бойовий склад флоту поповнять ці катери, то зростуть спроможності ВМС забезпечувати рейдові та спеціальні дії морської піхоти й Сил спеціальних операцій під час морських десантних операцій. Також на цьому заводі будують допоміжне судно, яке виконуватиме специфічні функції. Крім того, відновлено фінансування будівництва багатоцільового корабля класу «корвет» проекту 58250 «Володимир Великий».

Схожi записи: