50 бойових літаків одночасно в небі

 Жовтень 11, 2017

5521_p_15_img_0001_1В акваторії Чорного моря проведено навчання військової авіації із бойовими пусками ракет класу «повітря-повітря» та застосуванням засобів ураження по наземних цілях

У кабінах — курсанти і молоді пілоти, вчорашні й позавчорашні випускники авіаційного вишу. Це — Україна, і це реально! Досвідчені льотчики по-доброму заздрять молоді, бо згадують себе в їхньому віці.

У 1990-х та на початку 2000-х військові льотчики піднімалися в небо нечасто і не всі, а бойове чергування доручали лише досвідченим пілотам рівня майорів та підполковників

Нині все по-іншому. Бойові літаки пілотують навіть курсанти-старшокурсники. І на таких заходах, як, приміром, льотно-методичний збір на Миколаївщині, вони застосовують бойові ракети класу «повітря-повітря» та засоби ураження по наземних цілях.

Перша декада жовтня. Аеродром Кульбакіне. Тут зібрались чи не всі екіпажі авіаційних бригад Повітряних Сил. На летовищі вирує робота. Туди-сюди їздять паливозаправники. Навколо бойових літаків постійно бігають фахівці ІАС, готуючи машини до польотів. «Газовка» реактивних двигунів змішується з гулом турбогвинтових моторів військово-транспортної авіації. Для авіаторів це наймиліші звуки.

5521_p_15_img_0003cc_4Завдання непрості. Вдень та вночі, у простих і складних метеорологічних умовах льотчики працюють по повітряних та наземних цілях. Із базового аеродрому поодинці, парами, у складі груп тактичного призначення вилітають на бойові завдання винищувачі Су-27, МіГ-29, штурмовики Су-25, транспортники Іл-76МД та Ан-26. Стріляють усі. Наземні цілі екіпажі вражають на одному із загальновійськових полігонів, повітряні — в акваторії Чорного моря.

У районах проведення навчання небо перекрито. Попереджено всі міжнародні інстанції.

— До бойових стрільб по повітряних цілях ми залучили майже всіх молодих льотчиків, які несуть бойове чергування в системі протиповітряної оборони держави, а також випускників ХНУПСу, що складали льотні іспити на Су-27 та МіГ-29, — розповідає заступник керівника льотно-методичних зборів генерал-майор Ігор Черепенько. — Крім того, бойові стрільби по повітряних цілях виконували екіпажі штурмової та бомбардувальної авіації.

Військово-транспортна авіація працювала по землі штатними автоматичними гарматами.

— Під час льотно-методичного збору півсотні пілотів уперше виконали бойові стрільби по повітряних мішенях удень та вночі, — зазначає генерал-майор Ігор Черепенько.

5521_p_15_img_0002_2Ще ніколи планова таблиця польотів не була такою насиченою. Планування польотів із бойовим застосуванням десятків літальних апаратів — величезна штурманська робота: розрахунки пального, маршрутів, рубежі проходження в зону пусків, взаємодія з наземними пунктами управління тощо.

У шаленому ритмі працювала й група керування польотами на кількох пунктах управління, адже, окрім бойових пусків, моделювався реальний повітряний бій із одночасним залученням 50 літаків. Треба витримати бойовий порядок, організувати взаємодію з екіпажами в повітрі, вчасно завдати удару, вийти з атаки.

Наші льотчики дали зрозуміти: це вже не 2014-й!

З 2015 року, протягом протистояння на Сході України, дії військової авіації обмежені Мінськими угода, але це саме той час, коли екіпажі Повітряних Сил суттєво зміцнили «свої крила», літають на гранично низьких висотах, вражають цілі з першого заходу. А головне — в нас потужний потенціал підготовленої молоді.

Юрій ІГНАТ

Фото Дмитра МУРАВСЬКОГО

Схожi записи: