Паливозаправники для передової

 Жовтень 11, 2017

5521_p_13_img_0001_1Нещодавно вінницький 45-й експериментальний завод передав війську 26 нових паливозаправників АЦ-5,5.

На черзі шість танкоремонтних майстерень ТРМ-80 і МТО-80

Коли вулицями міста проїжджає чимала колона новенької закамуфльованої техніки із «напуцованими» колесами і навіть запахом фарби, перехоплює дух не лише в цивільних, а й у військових. Хто б що не казав, але наше військо технічно оновлюється

Загалом за час бойових дій на Сході України цей завод поставив у військо 350 одиниць різних спеціальних автомобілів.

— На шасі «Урала» встановили цистерни, в яких раніше перевозили ракетне паливо, — розповідає начальник Центрального управління забезпечення ПММ ЗС України полковник Руслан Кубаль. — Ємність цистерн невелика, але це саме ті машини, які заправляють техніку на передньому краї, бо можуть приховано під’їхати до передової, швидко заправити танк чи БМП — кращої техніки для цього немає. Бо чим більший паливозаправник, тим далі від «нуля» він працює.

Чому на шасі «Урала»? Бо в Україні, як пояснили представники ЦУЗППМ, є ще чимало цих машин на зберіганні, й запевнили, що запчастини і гума знайдуться. До слова, «КрАЗи» з 2015 року прийняті на озброєння і возять пальне у 12-тонних цистернах. У подальшому, за словами керівництва ЦУЗППМ, військо повністю перейде на шасі вітчизняного виробника.

Наступного року планується відправити у військо ще тридцять таких п’ятитонників, а також розробити в інтересах військового відомства два нові зразки паливозаправників.

Модернізовані заправники нині мають нове спецобладнання, працюють автономно і можуть заправляти два автомобілі одночасно.

Для того, щоб виготовити ці автомобілі, підприємство запустило у виробництво аж 45 тисяч деталей та складників. Про це розповів директор ДП «45-й експериментальний механічний завод» Микола Чумак.

— Міністерство оборони України цього року замовило продукції на суму 55 млн грн, — каже директор, — що в 3,5 раза більше, ніж торік. Військове відомство нам передало техніку, а ми виготовили нове спецобладнання, відремонтували шасі. У день передачі техніки на завод завітав голова облдержадміністрації Валерій Коровій. За підтримки місцевої влади та в кооперації з цивільними фірмами та партнерами ми можемо наростити виробництво, покращити свою матеріально-технічну базу. На заводі планується створити близько двох тисяч робочих місць, що для міста матиме величезне значення. Залучення інвестицій дозволить модернізувати виробництво, збільшити його обсяги та покращити якість робіт.

Саме цього року завод освоїв ремонт та модернізацію танкоремонтних майстерень. Поки йдеться лише про шість одиниць техніки на базі автомобіля ЗіЛ-131, які незабаром отримають танкові й механізовані підрозділи.

— Без такої мобільної майстерні, як без рук, — каже механік-водій командирського танка Анатолій Безбах. — Без цієї машини щось відремонтувати на танку в польових умовах нереально. Кран-лебідка, верстати, зварювальний апарат та ще багато важливого містить ця майстерня…

Коли дядя Толя, так кличуть досвідченого танкіста колеги, дізнався, що модернізовані машини оснащені імпортними генераторами, помпами та цікавими ґаджетами, то дуже тішився, що таке «диво» отримає його танковий батальйон.

До речі, бельгійський генератор модернізованої ТРМ тепер мобільний. Кран авто легко його знімає, пристрій залишається працювати, а ЗіЛ їде туди, де його потребують. 3,5 л пального на годину — незначна потреба генератора, що заразом зменшує навантаження на моторесурс та витрату пального двигуном автомобіля.

Юрій ІГНАТ

 

«Укроборонпром» вперше демонструє українську техніку на виставці у США

Державний концерн «Укроборонпром» вперше представляє передові розробки українського оборонно-промислового комплексу на міжнародній виставці озброєння AUSA (Association of the US Army) у Вашингтоні.

«Виставка AUSA — це один із найбільш впливових світових оборонних заходів, на якому представляють новітні високотехнологічні розробки військової техніки та зброї. Цього року ми стаємо на рівних зі світовими лідерами, тому участь концерну в цій виставці є знаковою подією для всієї України», — заявили в установі.

«Укроборонпром» має намір продемонструвати розробки, які вже довели свою ефективність у реальних боях. Участь у цій виставці допоможе Україні посилити позиції надійного та перспективного партнера на міжнародному ринку озброєння, йдеться на сайті ДК «Укроборонпром».

На стенді концерну представлено новітню українську техніку, більшість з якої довела свою ефективність та захищеність у реальних бойових діях, — бронемашини, міномети, модернізовані танки, ракетно-артилерійське озброєння та багато іншого, чим користується українська армія. Також «Укроборонпром» демонструє новітню безпілотну техніку, що була розроблена та виготовлена в Україні з урахуванням досвіду ведення гібридної війни.

Нагадаємо, що «Укроборонпром» поглиблює співпрацю із НАТО для розгортання спільних проектів та прискорення переходу підприємств «Укроборонпрому» на випуск продукції за стандартами НАТО.

Наразі 70% підприємств — учасників «Укроборонпрому» вже сертифіковані за ISO 9001 та впроваджується система управління та гарантування якості AQAP 2000. 40 підприємств зі складу «Укроборонпрому» отримали доступ до Головного каталогу НАТО з логістики (NATO Master Catalogue of References for Logistics). Цей інструмент дозволив підприємствам вітчизняного ОПК вийти на міжнародний ринок озброєння та реалізовувати програму імпортозаміщення. Запровадження роботи з каталогом допомогло «Укроборонпрому» швидко знайти європейських постачальників на заміну російським.

 

Херсонська «Палада» спустила на воду новітній композитний док

Херсонський державний завод «Палада», що входить до складу Державного концерну «Укроборонпром», спустив на воду новітній композитний автономний плавучий док вантажопідйомністю 7100 тон.

Фахівці «Палади» проведуть увесь цикл випробувальних робіт, після чого док пройде сертифікацію Американським бюро судноплавства, що стане першим випадком як у його практиці, так і в історії суднобудування України. Уже найближчим часом готовий док буде передано замовнику — Multimarine Shipyards Ltd, який планує експлуатувати його в порту Кіпру Лімасол.

Довжина стапель-палуби доку становить 120 метрів, що перевищує довжину футбольного поля. Глибина занурення споруди — 12,2 метра. Корпус виготовлено зі спеціального важкого морського суднобудівного бетону, а вежі — з суднобудівної сталі. Таке поєднання матеріалів дозволить власникам доку знизити експлуатаційні витрати в 2–2,5 рази у порівнянні з аналогічними, виготовленими зі сталі.

Для створення доку херсонським суднобудівникам знадобилось трохи більше одного року — його було закладено у вересні 2016-го.

Херсонський Державний завод «Палада» — унікальне підприємство України, доки його виробництва успішно експлуатують чимало країн світу. Серед них — Японія, Південна Корея, Фінляндія, Болгарія, Туреччина, Алжир та інші.

Нагадаємо, що інший композитний док виробництва ХДЗ «Палада» вантажопідйомністю 8500 тонн уже експлуатується замовником із Південно-Африканської республіки — компанією Dormac.

Схожi записи: