Командувач Повітряних Сил особисто екзаменував майбутніх льотчиків

 Вересень 28, 2017

5519_p_14_img_0002_23На Прикарпатті курсанти — випускники Харківського національного університету Повітряних Сил  ім. Івана Кожедуба вчились літати на бойових винищувачах уночі та відпрацьовували повітряні бої

Командувач Повітряних Сил генерал-полковник Сергій Дроздов особисто перевірив льотний вишкіл курсантів-випускників, які щойно завершили льотну практику. За його словами, молоді льотчики виконали польотні завдання на тверду оцінку «відмінно», продемонструвавши глибокі теоретичні знання та високий рівень практичної підготовки

З травня цього року курсанти 5-го курсу льотного факультету ХНУПСу приступили до виконання польотів на бойових літаках. Перепідготовка здійснювалася відповідно до навчальної програми, запровадженої ще минулого року. Втім нинішні випускники за нальотом уже перевершили минулорічних на 20 годин, вже додавши до свого активу майже 60 годин нальоту на винищувачах.

Років п’ять тому їм могли б позаздрити навіть досвідчені пілоти. Але зараз ситуація докорінно змінилася. Сьогодні в Повітряних Силах три-чотири льотні зміни на тиждень — звичайна практика.

Як зазначив командир авіаційної бригади полковник Юрій Погорілий, курсанти пройшли інтенсивну наземну підготовку, зокрема й польоти на тренажерах. Після виконання контрольних польотів з досвідченими інструкторами майбутні стройові льотчики вдосконалювали набуті навички самостійно.

— Буду відвертим, — говорить командир, — цих хлопців я б уже сьогодні взяв до частини. Розумні, здібні, сміливі. У небі показали себе лише з кращого боку. Їхня підготовка була інтенсивною. Скажімо, за одну льотну зміну хлопці виконували по чотири вильоти. І так тричі на тиждень. За час перебування у бригаді курсанти успішно виконали польотну програму в простих та складних метеоумовах і на різних висотах удень. Згодом перейшли до більш складних вправ — польотів уночі. До речі, погода на Прикарпатті дуже мінлива і непередбачувана, тож у молодих льотчиків була можливість відпрацювати навчальну програму повною мірою і за різних умов. Звичайно, аби стати справжнім професіоналом, кожному з них потрібно ще досить багато і наполегливо працювати. Та судячи з їхньої завзятості й рішучості, їм усе вдасться.

5519_p_14_img_0003_3Успішно підготуватися до випускних іспитів майбутнім повітряним асам допомагали висококласні фахівці. Серед них і старший інструктор-пілот підполковник запасу Сергій Васильєв. Свого часу офіцер проходив службу в цій військовій частині на посаді заступника командира бригади з льотної підготовки. 2014 року, коли вкрай гостро постало питання щодо підготовки військових льотчиків, було прийнято рішення про залучення досвідчених пілотів із числа офіцерів запасу до роботи в ролі цивільних інструкторів. Зараз Сергій Євгенович не тільки сприяє підготовці інструкторів серед осіб командного складу, як це вимагають керівні документи, а й допомагає курсантам впевнено керувати крилатою машиною в небі.

— Стане льотчик справжнім повітряним асом чи ні, залежить від багатьох факторів, — вважає Сергій Васильєв. — Але хороший інструктор здатний прискорити цей процес, допомогти розкрити потенціал пілота. Це складна і тривала робота.

Такої ж думки дотримується і курсант-випускник Даниїл Г., який разом із колегами проходив перенавчання на літак МіГ-29. Він вдячний своїм інструкторам за терпіння і переконаний, що належно засвоїв їхню науку. Зараз загальний наліт Даниїла становить більше 230 годин. Понад 60 з них юнак налітав на бойовому винищувачі під час самостійних польотів. Хлопець переконаний, що до випуску зуміє виконати всі вимоги для присвоєння кваліфікації льотчика 3-го класу.

— До Івано-Франківська ми прибули в середині травня, — розповідає Даниїл. — А вже 30 травня після короткого курсу наземної підготовки перейшли до безпосереднього виконання польотів на цьому типі літака. У бригаді ми відпрацювали простий пілотаж на середніх і малих висотах, складний пілотаж на середніх висотах, простий пілотаж на великих висотах. Згодом приступили до повітряних боїв, перехоплення повітряних цілей вночі на середніх та малих висотах тощо. Нічні польоти — серйозне випробування для молодих льотчиків, адже весь час доводиться летіти за приладами. Землю «відчуваєш» лише на етапі зльоту та посадки. У нічному небі не завжди можна розгледіти лінію горизонту чи орієнтири на землі. Та вогні нічного Івано-Франківська ми вже навчились упізнавати…

Зараз курсанти готуються до завершального етапу — державних іспитів. Але навчання на цьому не завершується. Попереду — багато роботи. Як каже Даниїл, на «відмінно» літають тільки птахи, та поганий той льотчик, який не мріє літати, як птах…

Андрій ЯЦИК

Схожi записи: