Flanker: друге дихання

 Травень 31, 2017

5502_p_11_img_0002Наша держава здатна модернізувати важкий винищувач Су-27 силами підприємств вітчизняної «оборонки»

— Індикатори бортового комплексу оборони Су-27 блимали, як новорічні гірлянди, та через те блимання стало моторошно, — згадує про свій перший політ на Донбасі навесні 2014 року полковник Д. — Адже за десятки кілометрів від російсько-українського кордону, над нашою територією, мене бачили і наземні, і повітряні радіолокаційні засоби армії РФ, про що й попереджали ті індикатори. Росіяни могли будь-якої миті знищити мій літак. Я не міг нічого вдіяти, не дозволяли можливості мого винищувача. З тієї миті, як ніхто інший, хочу, щоб модернізовані винищувачі Су-27 якомога скоріше з’явилися на наших аеродромах.

Іще на початку створення проекту модернізації Су-27 в Україні вирішили вдосконалювати важкий винищувач винятково силами вітчизняних виробників.

Перший етап модернізації завершився в серпні 2014 року, коли в розпал російської агресії на Сході України було прийнято на озброєння бойові літаки Су-27С1М, Су-27П1М та навчально-бойові літаки Су-27УБ1М, Су-27УП1М.

— Нині, після кількох років їх експлуатації, ми можемо порівняти модернізовані й немодернізовані літальні апарати, — розповідає головний інженер авіації Повітряних Сил — начальник управління головного інженера авіації Командування ПС ЗС України генерал-майор Петро Скоренький.

Модернізовані українські винищувачі типу Су-27 обладнано комплектом удосконаленого й додаткового обладнання, що розширює бойові можливості й підвищує ефективність виконання бойових завдань літака. Вітчизняні виробники вже замінили кілька штатних блоків на літаку, завдяки яким збільшено дальність виявлення повітряних цілей на 30 відсотків. Зросла й перешкодозахищеність РЛС літака, надійність і ремонтопридатність.

До обладнання модернізованого винищувача включено й апаратуру споживачів супутникових навігаційних систем ГЛОНАСС і GPS NAVSTAR. Вона не лише безперервно визначає й видає на індикацію поточні параметри місця розташування та швидкість, а й здатна «пам’ятати» кілька сотень маршрутних точок. Також пілот має змогу вводити та зберігати маршрути польоту з конкретними маршрутними точками. Експлуатація продемонструвала, що ця апаратура «веде» літак по маршруту й «виводить» в одну із заданих точок польоту з мінімальним відхиленням. Також реалізовано на модернізованому винищувачі можливість розвідки цілей із фіксуванням їхніх координат.

Довідково:

Кабрування — набір висоти. Пологе кабрування — кут набору до 30 градусів.

Утім найважливішою частиною модернізації Су-27 є підвищення точності застосування некерованих засобів ураження по наземних цілях і надання йому можливості здійснювати навігаційне бомбометання з горизонтального польоту та пологого кабрування по цілях із відомими координатами.

А далі більше. На підприємствах вітчизняної «оборонки» майже завершено другий етап модернізації Су-27, подробиці якого в штабі виду поки що не розголошують. Наразі достеменно відомо тільки те, що винищувачу вдалося додати  ще більшої ефективності та багатофункціональності.

Віктор ГЕДЗ

Схожi записи: