Бронеавтомобіль «Козак-2» прийнято на озброєння вітчизняного війська

 Квітень 8, 2017

5494_p_18_img_0001Він має захищати екіпаж від вогню зі стрілецької зброї калібру 7,62 мм, осколків боєприпасів і мін

Спеціалізований броньований автомобіль «Козак-2» виготовляється столичним приватним підприємством «Науково-виробниче об’єднання «Практика». Цей бронеавтомобіль створювався з урахуванням досвіду бойових дій. Завдяки цьому «Козак-2», на відміну від попередньої версії, обладнаний системою пожежогасіння салону, підкачуванням шин, а також обігрівом скла як передніх, так і задніх вікон

Він призначений для перевезення особового складу, зразків озброєння, військових вантажів і майна всіма типами доріг і місцевості. Застосовується для супроводження транспортних засобів під час виконання спеціальних завдань, а також вогневої підтримки особового складу під час бою. Цей бронеавтомобіль здатний захищати екіпаж від вогню стрілецької зброї калібру 7,62 мм, осколків боєприпасів і мін.

Бронеавтомобіль «Козак-2» створений на повнопривідному шасі Iveco Euro Cargo, що розраховане на 15 тонн повної маси. На цій платформі зупинилися, адже вона дозволяє розмістити 10 бійців та забезпечити їм комфортні умови під час маршу на відстань до 1000 кілометрів на одній заправці в різних кліматичних умовах від -40 до +50 градусів за Цельсієм. При цьому середні витрати пального становлять по дорогах загального призначення 24 літри на 100 кілометрів пробігу. На цей бронеавтомобіль також встановлений італійський турбодизельний двигун Iveco Tector потужністю 280 к.с. і об’ємом 5,9 л. Це дозволяє розвивати швидкість до 70 км/год по пересіченій місцевості, а по шосе — 100 км/год. Завдяки системі повного приводу бронеавтомобіль із легкістю долає важкопрохідні ділянки місцевості, глибокий пісок та сніг, а наявність високого кліренсу — 350 мм — дозволяє йому «залишати позаду» залізобетонні перешкоди заввишки 35 сантиметрів і більше.

Черговою особливістю «Козака-2» є підвищений рівень бронезахисту. Зокрема застосовується рознесене бронювання, між бронелистами встановлюється протиосколковий шар із спеціального матеріалу, який також сприяє термоізоляції. Як зазначили фахівці ПрАТ «НВО «Практика», кулестійкість перевірялася у спеціалізованій лабораторії Міноборони. Стрільба велася бронебійно-запалювальними кулями калібру 7,62 мм з автомата АКМ з відстані 10 метрів. При цьому типові конструктивні елементи бронеавтомобіля — двері, вікна, бійниці, місця кріплення шанцевого інструменту — всередині залишилися неушкодженими.

«Козак-2» має посилену конструкцію протимінного днища, що забезпечує надійний захист екіпажу від ураження при підриві на мінно-вибухових пристроях. У цьому переконалися під час одного з етапів державних випробувань, коли під днищем бронеавтомобіля здійснили підрив 6 кг заряду у тротиловому еквіваленті. При цьому датчики, які були встановлені на манекені, розміщеному всередині машини, не зафіксували критичних перевантажень. Також не було виявлено і проникнення осколків чи обривання конструктивних елементів бронеавтомобіля. Такого результату вдалося досягти завдяки особливій конструкції днища, яке має V-подібну форму. Тому кінетична енергія вибухової хвилі спрямовується не вгору, а по боках від днища. До того ж протимінні сидіння під час вибуху автоматично піднімаються, чим збільшується відстань від підлоги, що убезпечує бійців від ушкоджень.

Для вогневого ураження противника «Козак-2» обладнано бронебаштою з 12,7 мм кулеметом. При цьому вона забезпечує круговий захист кулеметника. У ході державних випробувань також перевірялася зручність ведення вогню як на місці, так і під час руху. За відгуками кулеметників, наявність у башті обертального кільця забезпечує плавність її руху в різних площинах. Окрім того, екіпаж може вести вогонь з автоматів через бійниці корпусу бронемашини.

Сергій ВОРОНКОВ

Схожi записи: