Український флот поповниться кораблями країн НАТО

 Березень 17, 2017

5491_p_10_img_0001Але це не єдиний шлях підсилення корабельного складу ВМС ЗС України

До кінця 2017 року для Військово-Морських Сил ЗС України буде збудовано наступні чотири одиниці з серії малих броньованих артилерійських катерів проекту 58155, два десантно-штурмові катери проекту 58181 («Кентавр»), а також одне допоміжне судно спеціального призначення. Також на фінішну пряму вийшло обговорення домовленостей щодо передачі вітчизняному флоту 30-метрових патрульних катерів класу «Айленд» зі складу Берегової охорони США

Окрім того, за словами командувача ВМС ЗС України віце-адмірала Ігоря Воронченка, вже прийнято позитивне рішення щодо закупівлі іноземних кораблів, які виконуватимуть завдання мінно-трального забезпечення у визначених районах Чорного моря.

5491_p_10_img_0003— Виходячи з наявних ресурсів, вирішено придбати кораблі мінно-трального комплексу, які виводяться з активного складу флоту деяких країн НАТО, для забезпечення безпечного судноплавства в Чорному морі. За допомогою одного тільки тральщика «Генічеськ», який було виведено з Криму, Україна не може виконувати подібні завдання у повному обсязі. Також відпрацьовується питання щодо придбання кораблів для прибережної зони. Група офіцерів ВМС ЗС України повернулася з-за кордону, де вже було позитивно розглянуто одне рішення. На вересень ми готуємо другу групу, — підкреслив віце-адмірал Ігор Воронченко.

За словами першого заступника командувача ВМС ЗС України контр-адмірала Андрія Тарасова, є кілька напрямків поповнення корабельного складу Військово-Морських Сил ЗС України. Насамперед це будівництво на власних суднобудівних підприємствах нових кораблів, катерів та суден забезпечення. Сподіваємося, що до кінця року буде спущено на воду та проведено ходові випробування наступних чотирьох малих броньованих артилерійських катерів проекту 58155, планується отримання двох десантно-штурмових катерів, а також введення до складу Військово-Морських Сил одного корабля, який виконуватиме специфічні функції. Ще одним важливим напрямком відновлення боєздатності наших ВМС стане посилення корабельного складу за рахунок країн НАТО. Зокрема йдеться про передачу Україні американських патрульних катерів класу «Айленд». Щоправда, точна дата отримання цих катерів поки не визначена.

Відповідаючи всім скептикам та критикам на запитання про доцільність закупівлі кораблів іноземних флотів, які вже були в експлуатації, контр-адмірал Андрій Тарасов відзначив, що всі вони не втратили своїх бойових спроможностей і цілком органічно впишуться в концептуальну модель розвитку українських ВМС.

5491_p_10_img_0002— Щоб люди правильно розуміли, поясню: це не якийсь там секонд-хенд. Кораблі, які стояли на озброєнні флотів країн НАТО, перебувають у такому технічному стані, що їх бойові можливості залишаються практично без змін. Наприклад, вік ракетного катера 20 років — це нормально. Він повністю зберігає всі свої бойові можливості, — зазначив контр-адмірал Андрій Тарасов.

Поповнення іноземними катерами класу «Айленд» допоможе ВМС ЗС України реалізувати концепцію розвитку мобільного та боєздатного флоту, в основі якого лежить потужне катерне угруповання із сучасним морським озброєнням, здатне оперативно реагувати на ймовірні загрози, які виникатимуть у виключній (морській) економічній зоні України.

Тактико-технічні характеристики катерів класу «Айленд»

Катери класу «Айленд» (Island) у кількості 49 одиниць (бортові номери WPB 1301 — WPB 1349) було побудовано на верфі Bollinger Shipyards у Локпорті (штат Луїзіана) протягом 1985–1992 років. Мають повну водотоннажність 168 тонн, довжину 110 футів (34 метри), сталевий корпус та алюмінієву надбудову. Двохвальна дизельна енергетична установка потужністю 6200 кінських сил забезпечує швидкість до 29,5 вузлів. Екіпаж складається з 16 осіб, автономність походу — п’ять діб. Катери оснащені радіолокаційною станцією AN/SPS-73, моторним човном. Штатне озброєння — 25-міліметрова автоматична артилерійська установка і два 12,7-міліметрові кулемети.

Що стосується технічного обслуговування таких катерів, то вони зазвичай передаються з повним комплектом запчастин. Американці розглядають також кілька варіантів забезпечення підготовки і навчання екіпажу та технічного персоналу. Уряд США або профінансує підготовку українських військових моряків із числа військовослужбовців найбільш підготовленого корабельного складу національних Військово-Морських Сил у себе, на території навчальних центрів і військово-морських баз ВМС США, або повний цикл підготовки безпосередньо здійснюватиметься на катерах класу «Айленд», пришвартованих до української причальної стінки. До речі, подібне було в Грузії, коли США провели для грузинського екіпажу двомісячний курс навчання (минулого року Берегова охорона США передала Грузії катери «Джефферсон Айленд» і «Стейтен Айленд», що експлуатувалися більше ніж 20 років).

Віталій ПАНЧИШИН

 

Голова Інституту стратегічних досліджень та прогнозів трансатлантичних процесів Олександр Захарія:

5491_p_10_img_0004— З економічної точки зору, закупівля бойових кораблів, які вже були в експлуатації, вигідна для України. Вони коштують значно менше, ніж нові, й дозволяють закрити пробіли в обороні держави з моря вже зараз, а не тоді, коли відновиться національний кораблебудівний комплекс. Поповнившись іноземними кораблями, ВМС України зроблять іще один важливий крок до посилення своїх оперативних та бойових можливостей у Чорноморському регіоні. За своїми технологічними можливостями кораблі країн НАТО все ж кращі за кораблі українських ВМС, більшість із яких є застарілими, збудованими ще в 1960–1970 роки. Якщо подивитися на бойовий склад того ж Чорноморського, Тихоокеанського, Балтійського, Північного флотів або Каспійської флотилії Росії, то можна побачити, що там на озброєнні стоять кораблі, яким по 40, 50, а то й більше років. І вони спокійно собі служать. Наприклад, флагман Чорноморського флоту ракетний крейсер «Москва», якому більше ніж 30 років, або рятувальне судно «Коммуна» віком 103 роки (!), яке є найстарішим судном не тільки ВМФ Росії, але й світу. І нічого страшного. Про це чомусь забуває наш північний сусід, коли жваво коментує інформацію щодо поповнення складу українського флоту кораблями із Заходу. Хочу підкреслити, що це не тільки сприятиме технічному оновленню, підвищенню бойових спроможностей наших ВМС, але й допоможе швидше досягти сумісності зі стандартами НАТО, що є одним із головних завдань реформування ЗС України. Служба на більш сучасних кораблях є прекрасною можливістю для професійного зростання молодих офіцерів, які розпочинають свій шлях військових моряків. Це також підготовка кваліфікованих кадрів, екіпажів за стандартами НАТО.

 

Закупівля кораблів, що вже перебували в експлуатації, — звичайна світова практика. Свого часу Польща купила фрегати у США, а Румунія — у Великобританії.

Польські військові зацікавилися двома американськими фрегатами класу «Олівер Хазард Перрі». Вісім кораблів цього ж класу закупили ВМС Туреччини. Головний фрегат цієї серії було спущено на воду ще 1977 року. До 2004-го побудували 71 корабель подібного класу. Потім вони почали поступово виводитися з бойового складу ВМС США.

Румунія 2003-го уклала контракт на придбання двох фрегатів британського флоту — Coventry і London. Кораблі були спущені на воду 1986 року, а 2002-го — виведені зі складу королівського флоту. У Румунії фрегат Coventry отримав назву Regele Ferdinand, а фрегат London — Regina Maria. Чотири кораблі цього класу було продано англійцями в Бразилію, ще один — у Чилі.

Схожi записи: