Два аеродроми стали безпечнішими

 Грудень 14, 2016

5478_p_08_img_0002Новий автоматизований командно-диспетчерський пункт  дозволяє в автоматичному режимі відображати повітряну обстановку в районі летовища

Міжнародні авіаційні структури, зокрема ІКАО, не раз звертали увагу на те, що наші аеродроми не відповідають сучасним вимогам щодо експлуатації. Скажімо, на летовищах державної авіації України й дотепер використовують морально застарілу техніку радіотехнічного зв’язку. Тому вітчизняні конструктори Науково-виробничого підприємства «Аеротехніка-МЛТ» розробили автоматизований командно-диспетчерський пункт (АКДП) та цифрову радіолокаційну систему РСП-10мА. Хоч їх і прийнято на озброєння ще у 2011-му, жодну з новинок до цього року так і не було встановлено на аеродромах державної авіації.

Нещодавно Міністерство оборони України закупило й розгорнуло АКДП на перших двох летовищах. Це значно підвищило рівень безпеки польотів, зручність та якість роботи.

— Група керівництва польотів із командно-диспетчерського пункту управляє зльотом і посадкою літаків, виявляє відхилення повітряних суден від заданої лінії посадки, стежить за конфліктними ситуаціями в повітрі та безпекою польотів в аеродромній зоні, — розповідає головний інженер зв’язку та інформаційних систем командування ПС ЗС України полковник Петро Кадура. — На АКДП здійснено автоматизацію процесів збирання, обробки, відображення радіолокаційної інформації, що надходить від радіолокаційних засобів (РЛЗ) аеродрому, оглядового й посадкового радіолокаторів РСП-10мА (РСП-6М2) та радіотехнічної системи ближньої навігації (РСБН), РЛС метрового та сантиметрового діапазонів частини.

Інформація з різних радіолокаційних засобів, які діють у зоні аеродрому, автоматично передається на один монітор, що дає змогу об’єктивно відображати структуру повітряного простору в районі аеродрому. Завдяки цьому керівництво польотів одночасно дістає точну інформацію про розташування повітряних суден у районі аеродрому та про стан погоди. АКДП об’єктивно оцінює кожний літальний апарат на маршруті, зльоті й посадці навіть у разі збоїв окремих РЛС або якщо противник чинить перешкоди. Також є можливість у реальному часі контролювати дії фахівців групи керівництва польотів і членів екіпажу повітряних суден. Ці дані включають у єдину систему збирання та обробки радіолокаційної інформації ЗС України.

Віктор ГЕДЗ

Схожi записи: