«Козак-2» під час випробування «намотав на кардан» понад 10 000 кілометрів

 Листопад 7, 2016

5472_p_08_img_0001Упродовж п’яти місяців цей бронеавтомобіль випробовували  в умовах бездоріжжя

На Міжнародній спеціалізованій виставці «Зброя та безпека-2016» серед перспективних розробок бронетехніки був представлений «Козак-2». Нещодавно цей бронеавтомобіль, виготовлений ПрАТ «НВО «Практика», успішно пройшов п’ятимісячні державні випробування. За цей час «Козак-2» «намотав на кардан» понад 10 000 кілометрів. Рухатися доводилося як дорогами загального користування, так і в умовах бездоріжжя. Але завдяки системі повного приводу бронеавтомобіль з легкістю долав важкопрохідні ділянки місцевості, глибокий пісок та сніг, а наявність високого кліренсу — 350 мм — дозволяє йому «не помічати» залізобетонні перешкоди заввишки 35 сантиметрів і більше.

— «Козак-2» створений на повнопривідному шасі Iveco Euro Cargo. На цій платформі ми зупинилися з кількох причин. Насамперед вона добре себе зарекомендувала під час тривалої експлуатації в країнах Євросоюзу і не лише. При цьому важливо, що ця платформа дозволяє розмістити 10 бійців та забезпечити їм комфортні умови під час маршу на відстань до 1000 кілометрів на одній заправці в різних кліматичних умовах від -40 до +500С. При цьому середні витрати пального становлять по дорогах загального призначення 24 літри на 100 кілометрів пробігу. На цей бронеавтомобіль також встановлений італійський турбодизельний двигун Iveco Tector потужністю 280 к.с. і об’ємом 5,9 л, що дозволяє розвивати швидкість до 70 км/год по пересіченій місцевості, а по шосе — 100 км/год.

Черговою особливістю «Козак-2» є підвищений рівень бронезахисту. За словами начальника відділу сертифікації ПрАТ «НВО «Практика» Володимира Мороза, кулестійкість перевірялася у спеціалізованій лабораторії Міноборони. Стрільба велася бронебійно-запалювальними кулями калібру 7,62 мм з автомата АКМ з відстані 10 метрів. При цьому типові конструктивні елементи бронеавтомобіля — двері, вікна, бійниці, місця кріплення шанцевого інструменту — всередині залишилися неушкодженими.

Своєю чергою посилена конструкція протимінного днища «Козак-2» забезпечує надійний захист екіпажу від ураження при підриві на мінно-вибухових пристроях. У цьому переконалися під час підриву під днищем бронеавтомобіля 6 кг заряду у тротиловому еквіваленті. А датчики, які були встановлені на манекені, розміщеному всередині машини, не зафіксували критичних перевантажень. Також не було виявлено проникнення осколків чи обривання конструктивних елементів бронеавтомобіля. Все це завдяки особливій конструкції днища, яке має V-подібну форму. Завдяки цьому кінетична енергія вибухової хвилі спрямовується не вгору, а наче розпорошується, розходячись по боках від днища. До того ж протимінні сидіння під час вибуху автоматично піднімаються, чим збільшується відстань від підлоги, що убезпечує бійців від ушкоджень.

Для вогневого ураження противника «Козак-2» обладнано бронебаштою з 12,7 мм кулеметом. При цьому вона забезпечує круговий захист кулеметника. У ході державних випробувань також перевірялася зручність ведення вогню як на місці, так і під час руху. За відгуками кулеметників, наявність обертального кільця в башті забезпечує плавність її руху в різних площинах. Окрім того, екіпаж може вести вогонь з автоматів через бійниці корпусу бронемашини.

Сергій ВОРОНКОВ

Схожi записи: