Перший український безпілотний броньовик

 Жовтень 19, 2016

5470_p_09_img_0001Розумний вітчизняний автомобіль спеціального призначення розроблено на базі армійського бронеавтомобіля КрАЗ «Спартан»

Компанія «АвтоКрАЗ» на Міжнародній спеціалізованій виставці «Зброя та безпека-2016» представила ексклюзивну розробку — безпілотний автомобіль. Перший розумний вітчизняний автомобіль спеціального призначення створено на базі армійського броньованого автомобіля КрАЗ «Спартан» і обладнано автопілотом. Новаторський для країни проект вдалося реалізувати завдяки тісній співпраці підприємства із запорізькою інжиніринговою компанією «Інфоком Лтд».

За словами генерального директора ПАТ «АвтоКрАЗ» Романа Черняка, вітчизняний автопілот Pilotdrive, встановлений на безпілотному автомобілі, оснащено комплексом спеціальних датчиків, які дозволяють йому легко орієнтуватися на дорозі. Сюди також входить тепловізор із системою автоматичного цілевказання і захоплення, відеокамера з охопленням 3600, передній і задній радари для виявлення перешкод, далекомір, ємнісний датчик присутності людини в радіусі 18 метрів.

Завдяки системі Pilotdrive КрАЗ «Спартан» легко розпізнає ширину дороги, а також перешкоди, що знаходяться навколо нього. Система аналізу й ухвалення рішень спрацьовує за частки секунди, що дозволяє автомобілю миттєво реагувати на перешкоди. Варто також додати, що управління безпілотним КрАЗ «Спартан» може здійснюватися за допомогою планшета, «розумної рукавички» або операторської станції. Зв’язок із автомобілем відбувається за цифровими радіоканалами передачі даних Wi-Fi/Wimax, радіус зв’язку — від 10 до 50 км. Додатково це безпілотне авто оснащене програмно-апаратним комплексом SmartDrive і навчанням у реальному режимі часу Teach-inDrive, в якому система запам’ятовує заданий маршрут. При цьому координати його проходження для занесення в базу передаються по GPS через супутник.

Сергій ВОРОНКОВ

 

5470_p_08_img_0002Мобільний мінометний комплекс з електронним планшетом

На його розгортання потрібно лише 30 секунд

На міжнародній виставці «Зброя та безпека-2016» увагу відвідувачів привернув мобільний мінометний комплекс, який представило державне підприємство «Укроборонсервіс». Від звичайного міномета калібру 120 мм він відрізняється тим, що органічно поєднаний з броньованою машиною. Нам продемонстрували його роботу. Ось оператор натиснув якусь кнопку, і з броньованого черева стрімко висунувся ствол та за декілька секунд зайняв своє положення на землі в готовності до стрільби. Завдяки такій модернізації відпала потреба у бойовому розрахунку з п’яти бійців, які обслуговують міномет. Між тим мобільний комплекс дозволяє в автоматичному режимі розгорнути його за 30 секунд, а згорнути, тобто підняти з землі й завантажити до броньованої машини, — за 20 секунд.

Але це не всі його відмінності від звичайного міномета. Як повідомив начальник групи цього оборонного підприємства Андрій Приставка, мобільний комплекс має електронний планшет, на який надходять дані від різних засобів розвідки про координати цілі. На ньому відображається також його місцезнаходження. Так, точність автоматизованого прив’язування становить не більше 5 метрів, а дальність розвідки за допомогою безпілотника — до 20 кілометрів, радіолокаційної станції — до 10 кілометрів, оптичної розвідки — до 6,6 кілометра. А в цілому така електронна система забезпечує високу точність ведення вогню з міномета. Одночасно міномет спроможний уразити 8 одиночних цілей на фронті 400 метрів. Кількість боєкомплекту — 40 мін.

Та головне, що додає нових можливостей для застосування мобільного комплексу, — це висока його живучість у контрбатарейній боротьбі. Адже для того, щоби стати на позицію, завдати по противнику влучний мінометний удар і залишити її, розрахунку мінометного комплексу потрібно лише дві хвилини. Так, за цей час ворог може виявити місцезнаходження мінометників, але завдати контрудару не встигне. Таким чином, йому не страшна контрбатарейна дуель.

Як зазначають розробники мобільного мінометного комплексу, він призначений для підтримки дій механізованих (мобільних, гірсько-піхотних) підрозділів ланки батальйон-рота-взвод при веденні боротьби з рухливими терористичними формуваннями, диверсійно-розвідувальними групами противника. Він незамінний при використанні в умовах бездоріжжя, важкої доступності відкритої місцевості. Швидкість руху комплексу по шосе — 100 км/год., ґрунтовій дорозі — 60 км/год. Запас ходу по шосе — 500 кілометрів.

Володимир ЧІКАЛІН

 

5470_p_09_img_0002«Тайпан» — новий бойовий модуль

Державне підприємство «СпецТехноЕкспорт», що входить до складу ДК «Укроборонпром», представило на виставці «Зброя та безпека-2016» новий бойовий модуль «Тайпан». Його унікальність полягає у встановленій системі безлюфтових планетарних редукторів та вентильних двигунів, що забезпечують точне наведення на ціль на надмалих та великих швидкостях обертання модуля. «Тайпан» забезпечує автоматичне наведення гармати на обрані цілі, утримує озброєння в заданому положенні незалежно від зміни розташування корпусу бойового автомобіля під час руху, здійснює автоматичний супровід цілі.

На цей вітчизняний бойовий модуль встановлено систему автоматичної видачі команд наведення з урахуванням метеоумов, типу снарядів, виду озброєння, кутової швидкості та дальності цілі. Система прицілювання може налаштовуватися як відповідно до лінії ствола, так і до лінії горизонту.

Бойовий модуль «Тайпан» також обладнано скорострільною двоствольною гарматою калібру 23 мм, ефективна дальність стрільби з якої сягає 1,8 км. Інші його модифікації можуть обладнуватися кулеметом калібру 7,62 мм або 12,7 мм, а також 30-міліметровим гранатометом з окремим вертикальним приводом. Дистанційне керування бойовим модулем здійснюється на відстані до 500 м, час автономної роботи становить 3 год. Мінімальна вага бойового модуля — 350 кг.

За словами директора «СпецТехноЕкспорт» Павла Барбула, бойовий модуль створено у стислі терміни завдяки кооперації з іншими підприємствами ОПК. Вся електроніка та програмне забезпечення для «Тайпана» розроблено та створено також вітчизняними фахівцями.

Сергій ВОРОНКОВ

Схожi записи: