На законних підставах

 Вересень 20, 2016

5465_p_14_img_0001Як оформити пільгу на оплату комунальних послуг учаснику бойових дій, якщо він винаймає житло

Понад сорок тисяч — стільки військовослужбовців перебувають на квартирному обліку оборонного відомства. Багато з них винаймають помешкання за місцем служби, але з різних причин не використовують надані державою учасникам бойових дій пільги. Це добре, коли господар квартири чи будинку подбав про субсидії на оплату комунальних послуг. А от що робити капітану Сергію Ковалю, який винаймає квартиру у Вінниці, сплачуючи повну вартість «комуналки»? Цієї зими офіцеру прийшла платіжка на 2000 гривень тільки за місячне опалення.

Тарифи для населення зростатимуть і надалі, тож таким, як Сергій, треба пройти непростий шлях оформлення пільг УБД — 75% знижки на оплату комунальних послуг. Процес тривалий, тому необхідно знайти вільний час.

Отже, передусім необхідно оформити фактичне проживання всіх членів сім’ї за вказаною адресою. Для цього треба переконати господаря помешкання, що це йому нічим поганим не загрожує. Він повинен написати до ЖЕКу чи ОСББ відповідну заяву про проживання вашої родини у його квартирі. На підставі заяви ЖЕК направляє інспектора, який складе «Акт фактичного проживання». Це краще робити в суботу (за попередньою домовленістю), адже інспектор має опитати трьох ваших сусідів з різних квартир (взяти їхні паспортні дані) про те, що ваша сім’я дійсно проживає за вказаною адресою. Результат — відповідна довідка з ЖЕКу (про склад сім’ та фактичне проживання).

Далі крокуємо в управління соціального захисту міської ради для отримання ключової довідки про внесення вас до Єдиного реєстру осіб, які мають право на пільги. Туди беремо такі документи та їхні ксерокопії:

— довідка з ЖЕКу про склад сім’ї та ф/п;

— паспорти та ідентифікаційні коди членів сім’ї;

— свідоцтва про народження неповнолітніх;

— свідоцтво про шлюб;

— довідку про участь в АТО;

— посвідчення УБД

За кілька тижнів отримуємо довідку. Це — основний документ, на підставі якого комунальники надають пільгу. Наступний крок передбачає багато ксерокопій. На кожне комунальне підприємство чи установу треба підготувати окремий пакет документів (копії):

— довідка з Єдиного реєстру пільговиків;

— посвідчення учасника бойових дій;

— паспорт;

— ідентифікаційний код;

— довідка з ЖЕКу про склад сім’ї та ф/п (та, що видали на підставі «Акта фактичного проживання»).

Тепер треба звернутися у представництва цих організацій. Скажімо, у Вінниці у трьох ЖЕКах влаштовано прозорі офіси, де представники «Вінницяобленерго», «Вінницяоблводоканал», «Теплокомуненерго» та «Вінницягаз» сидять в одній кімнаті. Такі ж документи треба подати і в ЖЕК. Усе!

У Сергія Коваля на оформлення пільги пішло трохи більше місяця. Адже тільки довідка з міської ради (Єдиний реєстр пільговиків) готується три тижні. Від дати видачі цієї довідки розпочинається пільгове нарахування — 75% за комунальні послуги.

Варто знати й про те, що деякі пільги мають обмеження. Скажімо, на спожиту електроенергію пільга впливає лише до 150 кіловат/год, на газ (плита, колонка) — до 50 кубометрів.

Юрій ІГНАТ

 

Запитували — відповідаємо

На пошту редакції продовжують надходити листи від наших читачів із проханням роз’яснити порядок оформлення документів для реалізації соціальних пільг та гарантій. Фахівці оборонного відомства надають компетентні роз’яснення

Петро Ч., учасник АТО:

— Який перелік документів необхідний для оформлення одноразової грошової допомоги у разі настання інвалідності або часткової втрати працездатності?

Особи, яким виплачується одноразова грошова допомога у разі поранення (контузії, травми або каліцтва) чи в разі настання інвалідності, подають за місцем проходження служби (зборів) або до військкомату:

— заяву про виплату одноразової грошової допомоги (стандартний бланк є у військкоматі або військовій частині);

— копію довідки медико-соціальної експертної комісії про встановлення відсотка та причинного зв’язку втрати працездатності або встановленої інвалідності (видається комісіями МСЕК Міністерства охорони здоров’я);

— копію довідки ВЛК, свідоцтва про хворобу (видається медичними установами, де проводилось лікування);

— копію довідки командира військової частини про причини та обставини поранення (контузії, травми або каліцтва), що видається у військовій частині;

— витяг із наказу командира військової частини про виключення зі списків особового складу частини, а для військовослужбовців строкової військової служби — копія військового квитка (для звільнених із служби);

— копії сторінок паспорта отримувача одноразової допомоги з даними про прізвище, ім’я та по батькові й місце реєстрації;

— копію ідентифікаційного коду отримувача.

Всі копії завіряються у військовому комісаріаті (військовій частині), який приймає документи для виплати одноразової допомоги.

Микола С., м. Миколаїв:

— Чи можу я укласти контракт для проходження військової служби в ЗСУ, якщо є приватним підприємцем?

— У разі укладання контракту з військом приватне підприємство потрібно буде закрити.

Микола С., учасник АТО:

— Підкажіть, які документи учаснику АТО необхідно надати для призначення допомоги малозабезпеченим сім’ям? Чи правда, що ця виплата буде здійснюватися лише на час перебування у зоні бойових дій?

— 6 серпня поточного року набув чинності закон, згідно з яким до сукупного доходу сім’ї не зараховують грошове забезпечення військовослужбовців, які беруть безпосередню участь в антитерористичній операції, але тільки на час служби у зоні АТО. Для оформлення виплати подається заява про надання державної соціальної допомоги за місцем проживання.

До заяви про надання державної соціальної допомоги додаються: документ, що засвідчує особу; довідка про склад сім’ї; декларація про доходи та майно осіб, які входять до складу сім’ї (в декларацію не включаються державна соціальна допомога, призначена відповідно до цього Закону; нарахована субсидія за спожиті житлово-комунальні послуги; сплачені членами сім’ї аліменти; грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу, які беруть безпосередню участь в антитерористичній операції); довідка про наявність та розмір земельної частки (паю).

Уповноваженим представником сім’ї, члени якої беруть участь у антитерористичній операції, додатково надається довідка встановленої форми про безпосередню участь особи в антитерористичній операції.

Олександр Р., демобілізований, м. Тернопіль:

— Як відомо, 30 серпня 2016 року набрав сили закон про додаткові гарантії працевлаштування учасників АТО. Що це дає учасникам АТО?

— Закон України «Про внесення змін до статті 14 Закону України»Про зайнятість населення» встановлює додаткові гарантії у сприянні працевлаштування учасників АТО, а саме: роботодавці, які будуть працевлаштовувати на нові робочі місця безробітних з числа учасників АТО терміном не менше ніж на два роки, будуть мати право щомісяця протягом року отримувати компенсацію фактичних витрат у розмірі єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Крім того, за цією категорією безробітних закріплюється квота у 5% на підприємствах, установах, організаціях, де працюють понад 20 співробітників. При цьому зміни стосуються лише осіб, які зареєстровані в Державній службі зайнятості та перебувають на обліку як безробітні.

Марія, дружина учасника АТО, м. Канів:

— Хто належить до членів сімей учасників АТО?

— Держава гарантує членам сімей учасників антитерористичної операції (далі — АТО) низку пільг у житлово-комунальній, медичній, трудовій та інших сферах суспільного життя. Згідно з сімейним кодексом сім’ю складають особи, які спільно проживають, пов’язані спільним побутом, мають взаємні права та обов’язки. Подружжя вважається сім’єю і тоді, коли дружина та чоловік у зв’язку з навчанням, роботою, лікуванням, необхідністю догляду за батьками, дітьми та з інших поважних причин не проживають спільно. Дитина належить до сім’ї своїх батьків і тоді, коли спільно з ними не проживає.

Згідно з Рішенням Конституційного Суду України від 03.06.1999 № 5-рп/99 (справа про офіційне тлумачення терміна «член сім’ї») під членом сім’ї військовослужбовця треба розуміти особу, що перебуває з суб’єктом права на пільги щодо оплати користування житлом і комунальними послугами у правовідносинах, природа яких визначається: кровними (родинними) зв’язками або шлюбними відносинами; постійним проживанням з військовослужбовцем, веденням з ним спільного господарства. Такі ознаки (вимоги) застосовуються диференційовано при конкретному визначенні членів сім’ї, які мають право на названі пільги.

Найбільш конкретно перелік членів сім’ї учасника АТО закріплено ч. 5 ст. 51 Бюджетного кодексу України, відповідно до якої при наданні пільг та здійсненні видатків з бюджету щодо їх виплати до членів сім’ї пільговика належать: дружина (чоловік), неповнолітні діти (до 18 років), неодружені повнолітні діти, визнані інвалідами з дитинства І та ІІ групи, або інвалідами І групи, непрацездатні батьки, особи, які знаходяться під опікою або піклуванням.

Таким чином, якщо особа належать до однієї із шести вище перелічених категорій громадян, вона має усі передбачені законом пільги для членів сімей учасників бойових дій.

Ігор С., демобілізований, м. Харків:

— Чи потрібно для проходження психологічної реабілітації оформлювати документи в медичних установах?

— Ні. Для психологічної реабілітації жодних документів у медичних установах оформлювати не потрібно. Для отримання такої послуги необхідно звернутися до районного управління соціального захисту населення за місцем реєстрації або місцем фактичного проживання.

В управлінні соціального захисту населення заповнюється заява, до якої необхідно додати такі документи: копію посвідчення учасника бойових дій або інваліда війни; копію документа, що підтверджує безпосереднє залучення до виконання завдань антитерористичної операції в районах її проведення.

Після подачі заяви та надання необхідних документів учасник АТО отримає направлення на реабілітацію, в якому будуть зазначені дата початку та дата закінчення терміну реабілітації.

Степан М., інвалід війни, м. Умань:

— Як мені, інваліду війни, отримати автомобіль з ручним керуванням?

— Рішення про необхідність виділення інвалідові автомобіля з ручним керуванням приймається медико-соціальною комісією відповідно до висновку лікувально-профілактичного закладу охорони здоров’я згідно з переліком медичних показань і протипоказань, затвердженим в установленому порядку МОЗ за погодженням з Мінсоцполітики.

Ігор М., демобілізований, м. Сєверодонецьк:

— Місцевий орган соціального захисту відмовив мені у наданні путівки, посилаючись на те, що я не надав довідку з місця роботи. Чи правомірні дії посадовців?

— Щоб реалізувати передбачене законом право на санаторно-курортне лікування, вам треба стати на облік до управління праці та соціального захисту населення та подати лише такі документи: заяву; медичну довідку лікувальної установи за формою № 070/о; копію посвідчення учасника бойових дій або інваліда війни; документ, що підтверджує безпосереднє залучення до виконання завдань антитерористичної операції в районах її проведення.

Стати на облік в управління соцзахисту вам потрібно 1 раз. Надалі щороку для отримання путівки ви маєте подавати заяву та документи, зазначені вище. У разі затягування і відмови у наданні вам путівки, радимо написати скаргу на ім’я начальника управління.

5465_15 inv

Підготувала Тетяна МОРОЗ

Схожi записи: