Автобан стає «запасним аеродромом»

 Серпень 20, 2016
5461_p_04_img_0001

Пілот винищувача МіГ-29 відпрацьовує посадку на автобан

Під час практичної фази командно-штабних навчань «Небесний щит-2016» військові льотчики винищувальної та бомбардувальної авіації на літаках МіГ-29 та Су-24 успішно виконали імітацію посадки на визначену ділянку автомобільної дороги. Під час практичних дій були облітані раніше приведені у відповідність до вимог визначені ділянки дороги. Реально посадка не здійснювалась: літаки лише виконали захід на посадку із торканням смуги шасі.

Як зазначив начальник штабу — перший заступник начальника авіації Командування Повітряних Сил генерал-майор Ігор Янушевич, на жаль, на сьогодні в Україні практично немає доріг, на які можливо здійснити посадку літака, оскільки ділянка автотраси повинна відповідати певним вимогам. Вона має бути завдовжки не менше 3 км, поруч не має бути ліній електропередач та перешкод, зокрема великих й малих будівель. І, звичайно, асфальт на ділянці дороги повинен бути зміцнений спеціальною підложкою, адже літак маже просто продавити його.

До речі, раніше на території Україні було кілька десятків ділянок доріг разом із узбіччями, які відповідали всім цим вимогам. Та з часом вони були самовільно забудовані ресторанами чи АЗС, стали непридатними для посадки через зношення дорожнього полотна, встановлення рекламних щитів, різноманітних обмежувачів по боках та безлічі знаків тощо. Ситуація, яка зараз склалась в Україні через російсько-терористичну загрозу, знову привернула увагу військових до можливості використання вітчизняних автошляхів як «запасних аеродромів».

За словами генерал-майора Ігоря Янушевича, облаштування таких ділянок вартує дешевше, аніж утримання великої кількості запасних летовищ. До того ж для будь-якого льотчика Повітряних Сил зайти на посадку на ділянку автобану, який інколи навіть ширший за аеродромну смугу, — не проблема.

— Головною метою виконання імітаційної посадки на ділянку автошляху під час навчань стала демонстрація спроможності наших льотчиків виконати цей елемент, — коментує генерал-майор Ігор Янушевич. — Немає потреби додатково тренуватися чи відпрацьовувати повну посадку, адже всі льотчики знають особливості її виконання. Найголовніша проблема — мати такі дороги. Необхідні лише зусилля уряду, аби знайти відповідні кошти на цільові програми Державного агентства автомобільних доріг України з облаштування таких ділянок. Нам вони потрібні.

Зараз, виконуючи заявки Міністерства оборони, служби «Укравтодору» займаються приведенням доріг до нормативних вимог, тобто порядок визначено, справа поступово робиться.

Оксана УРЕТІЙ

Схожi записи: