Фарнборо-2016: 6 хвилин незабутнього авіадрайву від F-35 та Ан-178

 Липень 22, 2016

5457_p_17_img_0001Упродовж роботи міжнародної авіакосмічної виставки підписано контрактів  на загальну суму 123,9 млрд дол., продано 856 літаків та вертольотів

Минулими вихідними завершився Міжнародний аерокосмічний салон Фарнборо-2016, де провідні компанії світу представили свої найновіші розробки. За традицією, головною подією для учасників, експертів та гостей цього заходу стала демонстрація нових літаків та авіаційних систем. За регламентом, кожному літаку організаторами було відведено лише 6 хвилин для польоту. Участь у польотах брав і багатоцільовий транспортний літак Ан-178, виготовлений столичним ДП «Антонов». Завдяки майстерності нашого екіпажу, його політ був дуже видовищним: глядачі затамовували подих, коли літак один за одним виконував круті віражі та крени, а також проходив над злітною смугою на мінімальній висоті.

Після приземлення командир екіпажу Ан-178 льотчик-випробувач ДП «Антонов» Андрій Спасібо не приховував, що під час демонстрації дійсно було складно. Адже доводилося літати поміж двома лондонськими аеропортами-гігантами Gatwick та Heathrow. «Зона дуже маленька, і треба на таких великих машинах вкластися у визначені повітряні межі. Ми ж не винищувачі, хоча виконали і деякі елементи з їх польотної програми», — сказав він.

Окрім того, традиційно впродовж роботи виставки відбувалися численні переговори з іноземними партнерами, зокрема, з Індії, США, Франції, Великобританії, Саудівської Аравії. На них обговорювалися питання взаємодії за програмами сімейства Ан-148, Ан-158, нових транспортних літаків Ан-178 та Ан-132.

На Фарнборо Ан-178 зустрівся зі своїм основним конкурентом — бразильським Embraer KC-390. Цей військово-транспортний літак може стати основою транспортної авіації ВПС Бразилії. Хоча він і перевищує Ан-178 за габаритами і потужністю, але й коштує в рази дорожче. Час покаже, кому потенційні замовники віддадуть перевагу.

Свою новинку, яка замінить літаки сімейства Boeing 737 Next Generation, представив і один із лідерів світового авіабудування — компанія Boeing. Ідеться про перший реактивний лайнер Boeing 737 MAX з удосконаленою конструкцією крилець та новими двигунами. Це дозволяє суттєво покращити його експлуатаційні характеристики та зменшити витрату пального на 13% порівняно із найсучаснішими вузькофюзеляжними крилатими машинами. Постачання першого Boeing 737 MAX заплановано на 2017 рік.

А компанія Airbus Group представила не лише комерційні, а й військові літаки, а також вертольоти і космічні системи. Так, у сегменті вузькофюзеляжних літаків продемонстровано поліпшену версію пасажирського реактивного літака Airbus A320neo. Головна зміна полягає у нових двигунах, які знизять витрату палива на 15%, експлуатаційні витрати — на 8%, кількість викидів у повітря — не менше ніж на 10%, а також зменшать рівень шуму (порівняно з класичними моделями серії А320). А щоби показати свої позиції в сегменті широкофюзеляжних літаків, ця компанія виставила тестову модель A350 XWB. У цьому літаку фюзеляж та крила виготовлені головним чином з вуглепластика.

Зіркою ж авіасалону став винищувач-бомбардувальник F-35 Lightning II, розроблений американською фірмою Lockheed Martin. Він є другим у світі літаком п’ятого покоління після

F-22. У його розробку та виготовлення вкладено чималі кошти. До речі, вартість одного винищувача становить близько 100 млн доларів. При цьому, за оцінкою експертів, з початку проекту витрачено астрономічну суму — приблизно 1,5 трильйона доларів, що робить цей літак найдорожчим в історії людства.

Відвідувачам цього міжнародного авіакосмічного салону було продемонстровано унікальний шолом пілота F-35B, який коштує 400 тис. доларів. Він являє собою спеціальний пристрій із системою нічного бачення, в якому використовується технологія доповненої реальності. Зображення з шести інфрачервоних камер виводить на дисплей пілота синтезовану картинку. Це дозволяє йому бачити, так би мовити, крізь літак, що значно полегшує процес спостереження за ціллю. На дисплеї також відображається інформація про об’єкти, відстані до них та інші необхідні дані.

За попередніми підсумками, впродовж роботи Фарнборо-2016 підписано контрактів на загальну суму 123,9 млрд дол., продано 856 літаків та вертольотів на 93,98 млрд дол., 407 двигунів на 22,7 млрд дол., а також реалізовано інших угод на 7,22 млрд доларів США.

Підготував Андрій ЛИСЕНКО

Схожi записи: