«Золотий флот» армійських яхтсменів

 Липень 20, 2016

5457_p_22_img_0001За одну путівку до Ріо крім українців боролися ще 78 екіпажів з Італії, Португалії, Бельгії, Польщі та Угорщини.

В результаті на Олімпіаду їдуть наші хлопці

1 квітня цього року екіпаж вітрильної яхти у складі армійських спортсменів Бориса Швеця та Павла Мацуєва виборов олімпійську ліцензію у класі «470» на відбірковій регаті 47 Trofeo SAR Princesa Sofia в іспанському місті Пальма-де-Мальорка.

— Після чотирьох кваліфікаційних гонок ми потрапили до так званого «золотого флоту», — розповідає Борис Швець. — Нашими суперниками у фіналі стали чотири італійські екіпажі, два португальських і один бельгійський. Після шести гонок ми випереджали головних конкурентів — італійців — на 20 очок.

Спортсмени з Італії зрозуміли, що ліцензія може відпливти від них до берегів Дніпра, і вдалися до рішучих дій, які не мали нічого спільного зі спортивною боротьбою.

— Під час чотирьох вирішальних гонок нам відверто заважали на старті та під час змагань, — продовжує Борис. — Мало того, що три італійські екіпажі намагалися «проштовхнути» вперед свій четвертий, так вони ще й підговорили португальців та бельгійців «пресувати» нас, витискати з дистанції і не давати фінішувати. Це були не змагання, а відверті знущання над нами.

Загалом, за підсумками дев’яти гонок, наш екіпаж набрав однакову суму балів з італійцями Маттео Капурро та Маттео Пуппо. Але оскільки кращим результатом армійців у цій регаті було друге місце, а в італійців — шосте, перемогу, а разом з нею і здобуття олімпійської ліцензії, святкували Швець з Мацуєвим. Радощам хлопців не було меж!

Та в столиці їхній перемозі були раді не всі, особливо в Міністерстві молоді та спорту. Здавалося, що перемогу армійських яхтсменів чиновники відомства сприйняли як першоквітневий жарт. До того ж тривалий штиль у досягненнях вітрильників збірної країни притупив увагу міністерства до цього виду спорту. І тим паче олімпійської ліцензії ані в спортивному відомстві, ані в профільній федерації не чекали. А тому до бюджету не було закладено кошти на підготовку вітрильників до Олімпійських ігор.

Гроші потрібні були передусім на придбання яхти (9 тисяч євро), яка відповідала б вимогам змагань на Олімпіаді (відповідної моделі, не старша за 2015 рік випуску), та вітрил (7 тисяч євро). Якби треба було дотримуватися всіх бюрократичних правил проведення тендера із закупівлі необхідного обладнання, то чекати на нього довелося б до закриття Олімпіади. На щастя, кошти на придбання яхти у Польщі виділив НОК України. Гірше склалася ситуація з вітрилами. Друзі спортсменів через соціальні мережі розповсюдили звернення із проханням допомогти яхтсменам зібрати кошти на вітрила. Через деякий час вдалося зібрати 3470 доларів США, і на тому допомога «завмерла». Поїздка до Ріо була під загрозою, адже до Бразилії яхта та вітрила повинні прийти у визначені організаторами терміни. Врятувала українська діаспора у США, надіславши кошти, яких бракувало.

— Ми висловлюємо подяку всім небайдужим людям, які нас підтримали, — говорить Борис Швець. — Особлива вдячність нашому тренеру Володимиру Кисельову, який доклав чималих зусиль, аби забезпечити нас човном, і вирішив багато адміністративних питань. Тепер наша яхта з вітрилами успішно прямує до Бразилії.

Уся ця метушня навколо човна з вітрилами, безперечно, заважала хлопцям цілеспрямовано тренуватися й успішно виступати на міжнародних змаганнях, які передували олімпійським стартам. Переїжджаючи з однієї спортивної бази до іншої, з одного міста до іншого, Борис із Павлом «зависали» в Інтернеті, «нагрівали» мобільні телефони, переймаючись суто організаційними питаннями. Втім на змаганнях Кільської регати в Німеччині, які відбулися наприкінці червня, хлопці зуміли посісти третю сходинку, пропустивши вперед господарів і російський екіпаж.

— Якщо відверто, то до Німеччини ми їхали не за нагородами, — зізнається Борис. — Для нас значно важливіше було придивитися до майбутніх суперників, перейняти досвід найсильніших яхтсменів і відчути атмосферу спортивної боротьби. Ми змагалися із сильними екіпажами Європи та світу, серед яких вирізнялись австралійці. Звісно, отримана «бронза» подіяла на нас позитивно — і ми підходимо до Олімпіади в Ріо у доброму гуморі.

— У Бразилії буде запекла боротьба, — доповнює колегу Павло Мацуєв. — Беззаперечними фаворитами майбутніх стартів є австралійці, хорвати та французи. Окрім того, як ми зрозуміли, суперником для нас буде і південноамериканський клімат та незвичні умови океанської бухти Гуанабара, де присутня сильна течія.

— Перед кожними змаганнями ми ставимо собі конкретну мету, — продовжує Борис Швець. — Бразильська Олімпіада не виняток. З огляду на сильний склад команд з 26 човнів, ми, як дебютанти, будемо боротися за місце в першій десятці. Гірше виступити ми не маємо права, адже виснажлива боротьба за ліцензію, відчайдушна допомога друзів, колег і просто небайдужих людей змушують нас «стрибати вище голови».

Армійцям Борису Швецю та Павлу Мацуєву до снаги відродити колишню славу яхтсменів у класі «470». Рівно 20 років тому український екіпаж у складі Євгена Браславця та Ігоря Матвієнка став чемпіоном Олімпійських ігор у Атланті, а 2004-го, посівши у Афінах дев’яте місце, ця пара завершила виступи. Тож 12 років поспіль Україна не мала олімпійської ліцензії в цьому класі.

Заключний етап підготовки екіпажу проходить на одній з вітрильних баз на Київському морі, а вже наступної неділі Борис Швець та Павло Мацуєв відлітають до Бразилії.

Олександр ТЕРЕВЕРКО

Схожi записи: