Україна та Індія підписали меморандум на виготовлення 500 транспортних літаків

 Квітень 13, 2016

5443_p_12_img_0001На Міжнародній оборонній виставці DEFEXPO India 2016 Україна здобула повітряну перемогу на тлі замороження кількох російсько-індійських проектів

З Міжнародної оборонної виставки DEFEXPO India 2016, яка нещодавно проводилася в індійському Гоа, представники вітчизняної «оборонки» повернулися з солідним портфелем замовлень. Міністерство оборони Індії та кілька індійських компаній підписали з Україною 15 меморандумів, серед яких є домовленості щодо виробництва 500 транспортних літаків та поставки газотурбінних установок для індійських військових суден.

Державне підприємство «СпецТехноЕкспорт» представило на виставці майже 40 видів продукції, розробленої і виготовленої підприємствами ДК «Укроборонпром», зокрема — Київським, Житомирським та Львівським бронетанковими заводами, КБ «Луч», ДП «Антонов», ДАХК «Артем», КБ «Артилерійське озброєння», ДП «Зоря-Машпроект». Відвідувачам продемострували українські БТР-3, «Дозор-Б», Ан-132, Ан-148, Ан-178, моделі новітніх зразків військової продукції, які невдовзі надійдуть у серійне виробництво.

Одним з основних результатів участі української делегації у виставці є досягнення домовленостей між індійською компанією Reliance Defence Ltd і українським ДП «Антонов» щодо спільного створення та виробництва багатофункціонального транспортного літака для потреб військових, а також комерційного використання в Індії. За інформацією індійської сторони, йдеться про виробництво 500 машин загальною вартістю 350 млрд індійських рупій (5,3 млрд доларів) протягом 15 років, повідомляє Кореспондент.net.

5443_p_12_img_0002«Reliance Defence Ltd разом із державним підприємством «Антонов» будуть спільно працювати над виконанням технічних вимог проекту, зокрема над створенням базової конфігурації пасажирського літака на 50–80 місць та різних його варіацій, також і для транспортних та інших військових цілей», — повідомила з цього приводу індійська компанія.

Партнерство передбачає розробку військового літака середньої вантажопідйомності для виконання оперативно-тактичних і стратегічних завдань із двома економічними турбовентиляторними реактивними двигунами. Літак має бути здатним злітати з коротких злітно-посадкових смуг і віддалених необладнаних аеродромів, також і з ґрунтовою поверхнею. Загалом Індії потрібні понад 200 середніх турбовентиляторних літаків для всіх перевезень Військово-повітряних сил. Нині ВПС Індії вже експлуатують понад 100 транспортних літаків Ан-32, частина яких пройшла в Україні модернізацію із продовженням ресурсу експлуатації, а частина тепер модернізується в Індії під керівництвом наших фахівців.

Раніше був заморожений спільний російсько-індійський проект військово-транспортного літака Multi-role Transport Aircraft (MTA). Причинами його призупинення індійська сторона називала вимогу щодо значного збільшення вартості розробки транспортника з боку Росії і невдоволення ВПС Індії низькими технічними характеристиками літака. До речі, угода між РФ та Індією про розробку і будівництво MTA була підписана 2007 року. Виробництво планувалося розгорнути і в Росії, і в Індії. Обидві сторони повинні були інвестувати в СП по $300 млн. Для ВПС РФ передбачали виготовити 100 машин, для Індії — 45, а решту — реалізувати у треті країни.

Авіаційні експерти вважають, що підписана українсько-індійська угода цілком може стати заміною замороженому раніше російсько-індійському проекту Multi-role Transport Aircraft. Деякі фахівці зазначають, що в «Антонова» є ціле сімейство літаків у різних сегментах — Ан-148, Ан-158 і Ан-178. Це практично готова лінійка літаків, яка укладається в діапазон, про який йдеться в угоді. Цю лінійку літаків на вимогу індійської сторони можна доопрацювати щодо застосовуваних агрегатів і бортового радіоелектронного обладнання.

Крім того, в Індії та України є хоч і не ідеальний, але досвід співпраці з ремонту і модернізації транспортних літаків Ан-32, хоча зараз не йдеться про їхню заміну. «Формально підписання цієї угоди не варто трактувати як позицію уряду Індії щодо МТА. З другого боку, проект МТА мало не з моменту укладання характеризувався неабиякою млявістю, і доцільність його реалізації викликала сумніви», — наголосив виконавчий директор агентства «Авіапорт» Олег Пантелєєв.

У випадку з Україною, на його думку, Індія може отримати більш поступливого партнера, який на відміну від Росії не буде виторговувати преференції за складом бортового обладнання та ступеня участі своїх виробників у проекті. А російські експерти схиляються до думки, що, попри стан промисловості і розрив зв’язків із Росією, Україна має потенціал і компетенцію у виробництві транспортної авіації і може стати партнером Індії.

Україна та Індія також планують реалізовувати спільні проекти у сфері модернізації Військово-морського флоту Індії, бронетехніки, виробництва та поставок систем ППО, спільних розробок ракет класу «повітря-повітря». Водночас стало відомо про плани тісної співпраці українських КБ та індійської урядової дослідної організації DRDO на ниві розробки систем електронного озброєння і, можливо, нового типу РСЗВ з дальністю ураження до 100 км.

Проте все ж таки не варто забувати, що поки що підписані тільки меморандуми, а до початку роботи і реального виробництва мине ще чимало часу.

Підготував Сергій ВОРОНКОВ

Схожi записи: