Нова версія модернізованого БТР-3

 Березень 16, 2016

5439_p_08_img_0001Бронетранспортер БТР-3ДА швидший та маневреніший за попередників, у нього покращений бронезахист екіпажу. До того ж він має оптико-електронний модуль з телевізійним та тепловізійним каналами. Завдяки цьому з’явилася можливість вести вогонь вночі. А додатковий енергоагрегат дозволяє управляти бойовим модулем без використання основної силової установки

Державне підприємство «Київський бронетанковий завод» випустило перші два глибоко модернізовані БТР-3ДА. Ці бронетранспортери оснастили чотиритактним 6-циліндровим дизельним двигуном з рідинним охолодженням Deutz BF6M1015CP і автоматичною трансмісією Allison типу 3200SP. До речі, базова версія — БТР-3 — за час експлуатації в українському війську зазнала близько 740 змін, які поліпшили її бойові, ходові та захисні характеристики. Першу партію модернізованих броньованих машин заплановано передати Збройним Силам України в середині поточного року.

Нагадаю, що попередня модернізована версія БТР-3 — БТР-3Е1, постачалася виключно на експорт у межах раніше укладеного контракту із Таїландом. Але за деякий час після початку антитерористичної операції на Сході країни виконання цих договорів було тимчасово призупинене. Таке рішення обґрунтовувалося потребою в забезпеченні сучасною бронетехнікою підрозділів нашого війська, задіяних в АТО. Проте фірма-виробник, яка постачала для БТР-3Е1 дизельні двигуни Mercedes, заборонила їхню переорієнтацію на внутрішній ринок. Тож довелося оперативно шукати їм заміну. Альтернативним варіантом стала силова установка виробництва Deutz.

5439_p_08_img_0002За словами заступника директора ДП «Київський бронетанковий завод» з якості Валерія Пітека, бронетранспортери БТР-3ДА добре себе зарекомендували під час проведення заводських та відомчих випробувань на полігоні. Обидві модернізовані бронемашини без проблем подолали майже 1000 кілометрів. Двигун Deutz (360 к.с.) за потужністю перевершує Mercedes (320 к.с.). Покращилися характеристики маневреності та прохідності модернізованої машини. БТР-3ДА здолав підйом на гору з кутом у 30 градусів, рів завширшки 2 метра та перешкоду заввишки 0,7 метра. Також важливо, що на цьому бронетранспортері встановлений додатковий енергоагрегат. Він забезпечує роботу електрообладнання бойового модуля без запуску основного двигуна. До того ж при завантаженості у 16,5 тонн, доведеної до бойової маси, бронетранспортер БТР-3ДА розвив максимальну швидкість по шосе 104 кілометри за годину.

А яка ж у БТР-3ДА вогнева міць? Цей бронетранспортер оснащений баштовим модулем БМ-3 «Штурм» зі стабілізацією блоку озброєння у двох площинах. Для посилення вогневої потужності на нього встановлено 30-міліметрову автоматичну гармату ЗТМ-1 (з боєкомплектом 350 снарядів). До речі, її виробництво освоїли на Кам’янець-Подільському заводі точної механіки. Крім того, на бойовому модулі додатково розмістили дві установки вітчизняного виробництва для протитанкових керованих ракет «Бар’єр», а також 30-міліметровий автоматичний гранатомет КБА-117 та спарений кулемет КТ-7,62 мм (з боєкомплектом 2000 патронів). Отже, вітчизняний бронетранспортер містить чотири види зброї для ураження різноманітних цілей — від живої сили супротивника до танків і вертольотів.

Для порівняння: бронетранспортер БТР-80А, який досить часто застосовують бойовики на Сході України, має на своєму озброєнні лише 30-мм автоматичну гармату 2А72 із селективною подачею зарядів та спарений з нею кулемет ККТ-7,62 мм. Вони здатні вести вогонь лише по живій силі противника, а також по легкозахищених бронеоб’єктах. Тобто, вражаючі властивості цієї зброї значно поступаються тій, що встановлена на модернізованому вітчизняному зразку бронетехніки.

Бойовий модуль бронетранспортера БТР-3ДА також містить нові сучасні телевізійні засоби прицілювання та тепловізійні прилади для забезпечення можливості вести вогонь уночі. А система панорамного огляду дозволяє членам екіпажу тримати в полі зору місцевість під розгорнутим кутом (практично 360 градусів).

Сергій ВОРОНКОВ

Схожi записи: