Серед пріоритетів уряду — переозброєння війська

 Січень 20, 2016

5431_p_08_img_0002Кабінет Міністрів України надав окремим підприємствам «оборонки» державні гарантії за кредитами, які будуть залучені для виготовлення сучасних зразків ОВТ

Для керівництва держави питання підвищення обороноздатності Збройних Сил України, їхнього технічного переоснащення нині є пріоритетними з огляду на збройну агресію проти України. Наприкінці минулого року уряд прийняв три постанови щодо деяких питань підвищення обороноздатності й безпеки держави та задоволення невідкладних потреб армії у виготовленні окремих зразків озброєння та військової техніки. Зокрема, йдеться про танки БМ «Оплот», літаки Ан-148-ЕА, комбінований пристрій викидання хибних цілей «Адрос» КУВ 26–50 і його модифікації, а також 125-міліметровий постріл з керованою ракетою (ПТРК «Комбат»).

У цих постановах йдеться, зокрема, про надання державної гарантії для забезпечення виконання боргових зобов’язань за кредитом, що буде залучений підприємствами для виготовлення цих зразків ОВТ. Далі розповім про окремі їхні ТТХ.

БМ «Оплот» розроблений Харківським конструкторським бюро з машинобудування імені О.О. Морозова. У травні 2009 року цей танк був прийнятий на озброєння вітчизняного війська.

За своїми характеристиками БМ «Оплот» є одним із найкращих танків у світі. А за більшістю показників він переважає основні бойові танки армії РФ Т-90А та M1 Abrams армії США. Основний бойовий танк БМ «Оплот» є бойовою гусеничною машиною, яка має високу вогневу міць, надійний захист і високу мобільність. Танк призначений для ураження вогнем усіх видів наземних (надводних) і низьколітних на малих швидкостях повітряних цілей в умовах вогневої протидії супротивника.

Основним озброєнням танка є 125-мм гладкоствольна гармата КБА-З, забезпечена автоматом заряджання конвеєрного типу. Боєкомплект гармати становить 46 пострілів роздільно-гільзового заряджання, з них 28 розміщені в автоматі заряджання. БМ «Оплот» здатний вести вогонь бронебійно-підкаліберними, кумулятивними, осколково-фугасними снарядами і ПТКР «Комбат» з напівактивною системою управління за лазерним променем.

125-міліметровий постріл із керованою ракетою (ПТКР «Комбат») використовується для пострілу з гармати танків Т-72, Т-80УД, БМ «Оплот», якщо на них встановлена система управління вогнем. ПТКР дозволяє здійснити постріл під час руху як самого танка, так і цілі.

Протитанкова керована ракета «Комбат» має максимальну дальність стрільби 5000 м. Вона оснащена протитанковою боєголовкою тандемного типу для ураження цілей, захищених реактивною бронею. Загальна маса (керований танковий постріл) — 30 кг. Ракета наводиться за лазерним променем системою управління вогнем до влучення в ціль.

Комбінований пристрій викидання хибних цілей «Адрос» КУВ 26–50 призначений для викидання хибних теплових цілей (ХТЦ) і протирадіолокаційних пасивних завад калібру 26 та 50 мм. Розвантаження пристрою виконується за спеціальними програмами, чим досягається створення складної завадової обстановки функціонуванню інфрачервоних головок самонаведення керованих ракет типу Stinger, «Ігла», «Ігла-1», Р-60М, Р-73, Sidewinder тощо. Викинуті ХТЦ дають хибну інформацію для ворожої ракети про місцезнаходження літального апарата у просторі. Виріб застосовується на всіх етапах польоту в ручному або автоматичному режимах (спільно з датчиком виявлення пуску ракет). «Адрос» КУВ 26–50 може встановлюватися на будь-яких літальних апаратах.

Літак Ан-148-ЕА призначений для пасажирських перевезень на регіональних і короткомагістральних маршрутах на відстань до 3100 км. Він може базуватися на злітно-посадкових смугах зі штучним покриттям і підготовлених ґрунтових смугах, розташованих на висоті до 1500 метрів над рівнем моря, за будь-яких кліматичних умов. Крейсерська швидкість літака — 780–850 км/год, а крейсерська висота польоту — до 12200 м. На літак встановлюватиметься сучасне пілотажно-навігаційне і радіозв’язкове обладнання, що відповідає міжнародним нормам ICAO. При цьому польотна інформація виводиться на п’ять багатофункціональних рідкокристалічних індикаторів. Комплекс радіоелектронного обладнання передбачає можливість посадки машини у складних метеорологічних і нічних умовах за категорією IIIA IKAO.

Сергій ВОРОНКОВ

Схожi записи: