Як пришвидшити прибуття на передову «швидкої допомоги»

 Листопад 14, 2015

5422_p_09_img_0001Від першої медичної допомоги пораненому бійцю залежить 70 відсотків успіху його подальшого лікування

За час проведення антитерористичної операції на Сході України у військово-медичній сфері довелось багато чого змінювати, так би мовити, на ходу. Особливої уваги потребували і потребують, зокрема, питання надання первинної медичної допомоги на передовій пораненим бійцям, їхня евакуація до госпіталів, забезпечення медикаментами, реабілітації бійців тощо.

Реформування військової медицини триває, бо далеко не всі проблеми вже розв’язані, в цій сфері ще залишається чимало «вузьких» місць.

Наприклад, питання оперативної евакуації поранених бійців з передової. За твердженням фахівців Національного інституту хірургії і трансплантації імені О. Шалімова, від першої медичної допомоги пораненому бійцю залежить 70 відсотків успіху його подальшого лікування. От чому таке велике значення має організація доправки їх до найближчих польових чи стаціонарних медичних закладів. З цією метою свого часу було сформовано дві автосанітарні роти. Як наголосив на одному з брифінгів начальник Військово-медичного департаменту Міністерства оборони України генерал-майор медичної служби Андрій Верба, нині в їхньому штаті понад 50 машин «швидкої допомоги». Переважна більшість з них поважного віку, ще радянського виробництва. Головний військовий медик висловив своє бачення розв’язання цієї проблеми. За його словами, потрібно на державному рівні організувати виробництво вітчизняних медичних транспортних засобів, створити сервісні центри з їхнього обслуговування. До речі, у проекті Воєнно-медичної доктрини України є відповідна стаття. У ній, зокрема, зазначається: держава має забезпечити орієнтування промисловості країни на задоволення потреб медичних служб Збройних Сил України в частині проектування та виробництва вітчизняного наземного, водного та авіаційного транспорту для евакуації поранених та хворих військовослужбовців. Про важливість сучасного транспорту для евакуації поранених свідчить досвід експлуатації спеціалізованого операційно-реанімаційного літака «Vita». Сертифікований за стандартами НАТО, цей унікальний літак з початку проведення АТО оперативно вивіз сотні важкопоранених бійців.

Сподіваємось, що нові транспортні засоби для евакуації поранених з поля бою у майбутньому надійдуть на озброєння медиків. А поки ж автопарк «санітарок» поповнюється з наявних можливостей, зокрема автівками, придбаними волонтерами. Це різні машини закордонного виробництва. Їх волонтери свого часу надали багатьом підрозділам. Завдяки їм було врятовано чимало наших бійців. Проте нині ці транспортні засоби спричиняють чимало проблем командирам. По-перше, якщо вони не пройшли інвентаризацію, то за ними не можна закріпити штатних водіїв. Окрім того, виникло питання, як на законних підставах заправляти необліковану техніку паливно-мастильними матеріалами військової частини? Постала також проблема щодо обслуговування і ремонту цього автопарку.

Щоб не виникало колізій навколо такої техніки, генерал-майор медичної служби Андрій Верба радить активістам волонтерських організацій перш ніж передавати на передову «іменні» автомобілі, зв’язатися з представниками військових медичних служб і з’ясувати, яка конкретна санітарна техніка їм потрібна. Таке узгодження певною мірою сприятиме створенню менш проблемного медичного автопарку.

Володимир ЧІКАЛІН

Схожi записи: