«Гюрзу-М» спущено на воду

 Листопад 12, 2015

5422_p_01_img_0001Перші два бронекатери вітчизняного виробництва незабаром пришвартуються в порту ВМС України

У Києві спустили на воду вже другий малий броньований артилерійський катер (МБАК) «Гюрза-М», збудований ПАТ «Завод «Ленінська кузня» на замовлення Міністерства оборони України згідно з державним контрактом, підписаним у жовтні 2014 року. Ці бронекатери до кінця року стануть сучасними бойовими одиницями українських ВМС.

Броньований катер «Гюрза-М» — високоманеврений та швидкий, обладнаний двома новими бойовими модулями вітчизняного виробництва та сучасною електронікою. Він може виконувати завдання як на річковому водному просторі, так і на морі.

Процес управління катером під час бойового застосування автоматизовано. Це дозволяє за правильно обраної тактики ефективно протидіяти кораблям різних класів.

— Це важливий крок, який забезпечить відновлення потенціалу військово-морського флоту. Ми повинні захищати нашу країну і на землі, і в повітрі, й на морі, — зазначив Секретар Ради національної безпеки і оборони України Олександр Турчинов на церемонії спуску бронекатера на воду.

— Попри те, що Україна перебуває у стані війни, вперше з нуля побудовано на вітчизняному підприємстві малі броньовані артилерійські катери. До цього за 23 роки ми лише добудовували кораблі, закладені ще за часів Радянського Союзу, — зазначив командувач Військово-Морських Сил Збройних Сил України віце-адмірал Сергій Гайдук. — Важливо, що в нього закладено стандарти, які відповідають сучасним вимогам як НАТО, так і Європейського Союзу. Ми не зупиняємося на цій моделі катера. Також є перспектива доозброєння цього катера і його модернізації.

5422_p_02_img_0002Після церемонії спуску із розбиттям пляшки шампанського об борт «Гюрза-М» вирушить до Одеси. Там відбудуться державні випробування, після чого на обох катерах будуть підняті бойові прапори і вони поповнять склад ВМС.

Голова правління ПАТ «Завод «Ленінська кузня» Валерій Шандра розповів, що це не перше оборонне замовлення підприємства. На рахунку київських суднобудівників корвети «Луцьк» і «Тернопіль», а також військові кораблі, які йшли на експорт. Що стосується «Гюрзи-М», то аналогів цьому катеру у світі небагато. Якщо порівняти їхню вартість, то український катер вдвічі дешевший за іноземні зразки. Сьогодні «Гюрзою» цікавляться країни Близького Сходу, Африки, але перевага в їхньому виробництві буде надаватися вітчизняному оборонному замовленню. Загалом завод може будувати 12–14 таких катерів на рік.

— «Гюрза-М» — на 100% український катер. «Завод «Ленінська кузня» збудував цей катер у кооперації з близько 90 вітчизняними підприємствами, — зазначив Валерій Шандра.

Довідка. Малий броньований артилерійський катер (МБАК) призначений для охорони і оборони пунктів базування (портів) і морських (річкових) комунікацій у межах територіального моря, ізоляції ділянок морського узбережжя, захисту судноплавства, охорони державного кордону, участі в рятувальних операціях суден та літальних апаратів, які зазнають лиха, для участі в операціях по боротьбі з проявами піратства, незаконної міграції та контрабанди в акваторії Чорноморсько-Азовського басейну та на річці Дунай, участі у миротворчих операціях ООН у складі Міжнародних сил та інших завдань.

ТТХ бронекатера «Гюрза-М»

Розміри 23,7 х 4,8 х 1,06

Водотоннажність 51,1 т

Швидкість 25 вузлів

Екіпаж 5 осіб

Дальність плавання 900 миль

Автономність 5 діб

Ігор ПАРУБСЬКИЙ

Схожi записи: